kto powinien uważać na buraki?

Trochę się uśmiałam tego poranka na widok świeżo zebranych buraków i przepisu na tarte buraczki z chrzanem, który mówił "buraki ugotować na parze" 😏





Spróbowałam wcisnąć jednego do naczynia i "jednak upiekę" pomyślałam :) na blachę ledwo zmieściły się 2 😂😂😂 nie wiedziałam, że buraki rosną do rozmiarów dyni i nie spodziewałam się ile pracy będzie wymagać ta "niepozorna" grządka warzywa za którym nikt z nas szczególnie nie przepada 😄








Buraki jak wszystko - dla jednych mogą być bardzo zdrowe, innym mogą poważnie szkodzić. A co na temat buraków mówi alergologia? Buraki reagują krzyżowo z pyłkami traw(1) dlatego jeśli występuje alergia na trawy należy zachować umiar w jedzeniu buraków i robić konsekwentne przerwy w włączaniu buraków do jadłospisu na co najmniej 72 godziny!



Bibliografia:

1. Alergie pokarmowe, Mirosław Jarosz, Jan Dzieniszewski, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, wydanie I, Warszawa, 2004, str. 34



marz - art fine | Facebook




Popular posts from this blog

biorezonans? daj pan spokój...

Jak zmieniło się nasze życie kiedy wyeliminowałam z diety dziecka gluten, nabiał zwierzęcy i chemię?

Kilka śniadaniowych propozycji przy chorobach autoimmunologicznych