Blog o AZS

Dzisiaj troch臋 prywaty i troch臋 wdzi臋czno艣ci 馃挄

Nie by艂am nigdy gwiazd膮, tym bardziej nie gwiazd膮 internetu 馃槄 na moim prywatnym profilu na fb mam dos艂ownie kilka zdj臋膰, kt贸rych od lat nie aktualizuj臋. Mojemu m臋偶owi pewnie do dzisiaj ci臋偶ko uwierzy膰 w to, 偶e za艂o偶y艂am bloga. Mi z reszt膮 te偶 馃槅 bo mia艂am milion powod贸w, 偶eby da膰 sobie z tym spok贸j ale w 偶yciu tyle razy s艂ysza艂am "daj sobie spok贸j", 偶e zdecydowa艂am w ko艅cu s艂ucha膰 siebie nie innych. Na start wybra艂am najgorszy mo偶liwy okres w 偶yciu - epicentrum atopii syna, problem贸w sk贸rnych o kt贸rych nie mieli艣my bladego poj臋cia, i z kt贸rymi nawet pod okiem specjalist贸w sobie kompletnie nie radzili艣my. To nawet nie by艂o co miesi膮c, czy co tydzie艅 - ka偶dego dnia stan zdrowia naszego syna si臋 pogarsza艂. To nie by艂 czas na pisanie post贸w czy przejmowanie si臋 udanym czy nie selfie.

Blog jednak powsta艂, us艂ysza艂a o nim garstka os贸b, po czym przepad艂 pod ci臋偶arem zdrowotnych problem贸w mojego syna. Wr贸ci艂am do niego po kilkumiesi臋cznej przerwie, wrzuci艂am post "AZS papa" i blog o niczym sta艂 si臋 blogiem o 偶yciu z atopowym zapaleniem sk贸ry. Fatalne do艣wiadczenie - zniszczenie psychiczne wywo艂ane sam膮 chorob膮 i pr贸bami jej "zaleczania" oraz brak jakiejkolwiek nadziei na skuteczn膮 walk臋 z AZS by艂o impulsem nadaj膮cym sens i kierunek temu czemu dzisiaj jestem tak bardzo oddana czyli chorobom autoimmunologicznym i g艂臋bokiej wierze, 偶e s膮 jednak wyleczalne. Nie 艣pi臋 po nocach, pisz膮c te posty, 偶eby cho膰by jednego rodzica przekona膰, 偶e jeszcze wszystko mo偶e si臋 dobrze sko艅czy膰. Czy warto? :) 馃挄馃挆馃挄


Werka mi kiedy艣 powiedzia艂a, 偶e to co robi臋 jest fajne, 偶e nie do艣膰, 偶e mog臋 w ten spos贸b pom贸c innym, to jeszcze i sobie bo w jakiej艣 formie mo偶e to by膰 dla mnie terapi膮. Nigdy przedtem tego tak nie traktowa艂am ale do dzi艣 pami臋tam ulg臋 jak膮 poczu艂am kiedy wrzuci艂am na blog post, w kt贸rym 偶egnam si臋 z psem. Lepiej by tego nie uj臋艂a. Werka by艂a pierwsz膮 osob膮, kt贸rej powiedzia艂am osobi艣cie o tym blogu (dwa lata od pierwszego posta 馃槀 jak m贸wi艂am - nie umiem gwiazdorzy膰 馃槄 ) jej zdanie bardzo zmieni艂o moje podej艣cie do tego, co robi臋 na tyle, 偶e przesta艂am si臋 kr臋powa膰 tym ca艂ym "blogowaniem". Liczba os贸b, kt贸rym powiedzia艂am o blogu wzros艂a od wtedy a偶 do 8 馃槀


Z kolei kiedy Paulina powiedzia艂a, 偶e to takie jakby "drugie dziecko" zrozumia艂am jakie to jest dla mnie wa偶ne.

Bo jest naprawd臋, szczeg贸lnie kiedy dostaj臋 od Pa艅stwa informacje, 偶e wskaz贸wki, kt贸rymi si臋 z Pa艅stwem dziel臋 nios膮 zmiany w Waszym 偶yciu kochani - doros艂ych i ma艂ych atopik贸w oraz ich rodzic贸w.

Bardzo dzi臋kuj臋 za zaufanie - za wiadomo艣ci z pytaniem o rad臋. Serdecznie dzi臋kuj臋 te偶 za ka偶d膮 wiadomo艣膰, w kt贸rej dzielicie si臋 post臋pami w przywracaniu zdrowia albo decyzj膮 o odstawieniu z diety mleka zwierz臋cego 馃槈 dzi臋kuj臋 tak偶e za ka偶de polecenie bloga, udost臋pnienie lub polubienie post贸w bo dzi臋ki temu i dzi臋ki Pa艅stwu nie podda艂am si臋 swojej wygodzie i lenistwu, pr贸bie podcinania mi skrzyde艂 niekonstruktywnymi komentarzami, kt贸re te偶 si臋 pojawiaj膮 i nigdy nie straci艂am wiary w sens tego, co robi臋 ... 馃挄

... a robi臋 coraz wi臋cej. Zagadnie艅 i wiedzy dotycz膮cej diet/ dietetyki/ zdrowego od偶ywiania w mojej g艂owie ci膮gle przybywa 馃槉 przek艂ada si臋 to na nasze szcz臋艣liwe, coraz bardziej beztroskie 偶ycie i mam nadziej臋 ju偶 zawsze dzieli膰 si臋 tym wszystkim z innymi.

Z tym postem wrzucam to stare zdj臋cie bo dzisiaj czuj臋 si臋 jakbym by艂a osob膮 z tamtych czas贸w - m艂od膮 i szcz臋艣liw膮, bez tych wszystkich traum, kt贸re przesz艂am, okres贸w niedo偶ywienia & nadwagi, stresu i jak wida膰 - b贸lu plec贸w 馃槑


Pozdrawiam serdecznie,

Marz








marz - art fine | Facebook


Popular posts from this blog

biorezonans? daj pan spok贸j...

Jak zmieni艂o si臋 nasze 偶ycie kiedy wyeliminowa艂am z diety dziecka gluten, nabia艂 zwierz臋cy i chemi臋?

Kilka 艣niadaniowych propozycji przy chorobach autoimmunologicznych